Reglament: Rol per WhatsApp v3

Despres de completar la darrera partida (ja penjaré un report d’aqui un temps) els jugadors de la saga dels dunedain a Arnor (1350) han demanat alguns canvis. De moment han rescatat uns comerciants segrestats per bandits, i s’han enfrontat al primer tumulari d’Arnor i els seus zombis centinelles (despres d epassar-se la primera partida dient «s’apropa l’hivern! cada 5 minuts).

Le spartides els han agradat, però el reglament més «free flow» plantejat anteriorment no els acaba d’agradar ja que són jugadors més de la vella escola i els agrada tenir els números clars, i una aproximació més d’Aspectes de FATE els hi resulta complicada d’entomar. Es planteja doncs una v3 del reglament per jugar per WhatsApp. S’ha seguit buscant que sigui molt simple de manera que els jugadors puguin fer tirades sense intervenció del master de manera que funcioni la narració de manera més fluida en aquest mitjà

 

ROL PER WHATSAPP V3

PERSONATGES.
Defineix 3 característiques clau del teu personatge. Aquestes característiques poden ser des de característiques físiques, fins a personalitat, raça, equipament, rerefons familiar… el que vulguis.
Defineix també un problema del personatge.

Cada personatge té 4 punts de vida (PV). Inclou una armadura lleugera.
Quan et queden 2 PV o menys, restes -1 a totes les teves tirades.

Equip
Podeu portar 3 peces d equip sense problema. Si porteu més equip, -1 a tirades de cansament i agilitat per peça addicional.
Equip d’explorador i supervivència.
Escut +2 PV.
Cota de malles +2 PV. Compta com 2 peces d equip. _[No és normal que els exploradors la portin]._
Arma de mà (espasa, destral, llança,…).
Arma a 2 mans: +1 al mal que fas.
Arc i buirac.

Un cavall pot portar 6 elements d’equip. Un genet compta com 2.

SISTEMA.
Cada cop que tireu sumeu 2d6+1 per cada característica general que tingui sentit aplicar a la tirada.
Si teniu alguna característica concreta (_rastrejar_ o _sigil·lós_ en comptes de la més general _supervivència_, per exemple) sumeu +2 a la tirada en comptes de +1.

Has de superar una dificultat imposada pel màster (normalment 8-10) per tenir èxit a la tirada.

Un 12 natural als daus suposa un èxit incrementat (un crític).

FAVOR DELS VALAR. 
Si us esforceu i reseu als Valar (o a algun Vala concret) podeu *doblar el bonus*.
Buscar el favor dels Valar dóna un Punt d’Ombra al màster, que els pot fer servir per fer més interessant la partida.

COMBAT.
Per ATACAR tires contra una dificultat determinada pel màster. Normalment entre 8 i 10. Casos excepcionals poden ser més alts.

Disparar té un +1 a la dificultat a la tirada ja que els arquers disparen des de posicions de rereguarda. Fallar disparant normalment no implica patir mal.

Si dispares a in combat cos a cos i falles, toques un aliat.

Si ENCERTES un atac causes mal. Si iguales la dificultat, 1 punt de mal i +1 per cada punt addicional pel que superis la dificultat. (Dificultat 8+. 8 1 punt, 9 2 punts…).

Si FALLES, pateixes 1 punt de mal. Enemics poderosos o si estàs en circumstàncies fotudes, poden causar-te més mal que això.

Oponents.
Hi ha 2 tipus d’oponents, les hordes i els enemics significatius.

Els oponents d’HORDA compten com una sola criatura amb moltes ferides. Fins que no se’ls elimina a tots no resten efectivitat. Impactar a una horda generalment és a 8+ o 9+. Pots d’escriure com mates dotzenes d enemics quan lluites contra una horda. Feel free.

Els ENEMICS SIGNIFICATIUS normalment són més difícils d’atacar (número objectiu més alt), i poden causar més d’un punt de mal si són ells els que impacten.

Si 2 personatges jugadors lluiten entre ells, els 2 tiren. Qui tregui la tirada més alta causa 1 punt de mal a l’altre.

 

En general els combats no haurien de durar més de 3 rondes. 4 rondes com a molt si els jugadors estan molt implicats. Després el bàndol perdedor ha de fugir o pateix 1d3 punts de mal per la cara a cada ronda addicional de combat. _Per evitar eternitzar combats.

Els PJ guanyen si causes un cert mal o assoleixen el seu objectiu durant el temps estipulat (ja sigui causar un cert límit de mal o una altra cosa)

Recuperar ferides.
Després de cada combat recupereu la meitat de les ferides que heu patit cadascun (arrodonint avall). Més recuperació requerirà repòs.

 

++++++++

Les grans àrees per a la partida a la terra mitja són:

COMBAT COS A COS. Repartir estopa, activitats de força
COMBAT PROJECTILS. Repartir a distància en plan putilla. Basat en coordinació ull-mans
SUPERVIVENCIA. Rastrejar, sigil, trobar camins, cacera, alerta…
SOCIALS. Interaccionar amb altres, positivament o sense mostrar que els partiràs la cara si no col·laboren.
CONEIXEMENTS: geografia, història, llengües, …

 

Esta entrada fue publicada en Reglas, rol, Tierra Media. Guarda el enlace permanente.

Deja un comentario